Zagrevanje automobila u mestu

Zagrevanje automobila u mestu

Svi znamo da je zima jedno od najtežih godišnjih doba za bezbednu vožnju naših automobila. Naša tema je grejanje automobila u mestu pa tek onda vožnja?? Do sada smo ih puštali da se zagrevaju na parkingu a šta je sada pravilno i dobro?! Ako je veliki minus kao -15 pitate se, da li da čekate da se zagreje motor pa tek onda da krećete da vozite? Il pak odmah odmah posle startovanja automobila možete voziti? Kako nam savetuju današnji „stručnjaci“ za nove i savremene automobile i njihove motore sa puno elektronike? Najteže je vožnja automobila u zimskim uslovima sa velikim minusom i konstantnim snegom. Niske temperature utiču na motor automobila kao i ceo mehanički sklop od metalnih do gumenih delova na vašem vozilu. Takođe minusne temperature vazduha utču na „zgušnjavanje ulja“ u motoru vašeg automobila pa je i sam start automobila teži za vaš motor. Brave, stakla, brisači su smrznuti dok električni sklop i sam „akumulator“ treba po velikom minusu da pokrenu alnaser i startuju vaš motor. Tako da nama ostaje samo da očistimo auto od snega i leda, startujemo motor na našem automobilu. Ali svi već godinama unazad ostavljamo naše automobile da rade u mestu bar 10-15-20 minuta i kada se zagreju i bukvalno otope mi krećemo da ih vozimo! Tako smo naučili i ostali naučeni kada smo vozili nekadašnje Lade, Yugo, Volkswagen golf, Audi sa starim zastarelim motorima sa karburatorima. Nismo ni malo krivi što smo tako naučeni, zar ne? Najnovija vest i pomalo šok. Navodni „stručnjaci“ su otkrili da automobil ne smete zagrevati u mestu! Šta je istina, ko je u pravu? Svi „stručnajci“ su se složili da motor automobila ne treba grejati pre vožnje, već odmah posle starta motora odmah posle 1 minuta možete krenuti da vozite. Naravno kad krenete vozite pri malom broju obrtaja i neforsirajte motor što sporije i bez oštrog dodavanja gasa.

Kako i zašto ne treba grejati vozilo u mestu?

Svima je poznato da automobil brže postiže radnu temperaturu ukoliko se kreće u odnosu kada stoji i radi u mestu. Što zači da će kraće raditi i brže postići radnu temperaturu i uštedeće vam novac i vreme. U primeru rad u mestu neće dugo moći brzo da postigne radnu temperaturu i svo vreme vaš motor će biti podmazivan sa hladnim i gustim uljem pri čemu će metalni sklopovi biti hladni nego što bi inače bili.

Kako rad motora u mestu uništava motor?

Neće ga uništiti već ćemu višestruko brže skratiti vek trajanja jer će vaš motor duže raditi na nižoj radnoj temperaturi nego što je predviđeno. Tu se još dešava niz procesa kao što je spiranje hladnog ulja sa zidova cilindra. A znamo da „motor sa unutrašnjim sagorevanjem“ radi tako što sagoreva smešu vazduha i goriva. I kad se ova smeša nađe u cilindru motora klip je kompresuje a svećica zapali dobijamo eksploziju koja pravi energiju koja kroz ostali niz sklopova bukvalno pokreće vaš automobil. Dok je napolju hladno i motor je hladan a benzin još sporije isparava te se gomila i dolazi do spiranja ulja sa zidova cilindra gde se prave mali risevi koji se takvim ponavljanjem sve više oštaćuje. Naravno sve ovo zavisi i od tipa goriva koje vaš automobil koristi, ulja i generacije motora. Tako da ovo neznači da je vaš motor na automobilu potpuno uništen