Pošto proveravanje tečnosti za prenos može biti komplikovano, pre nego što uradite bilo šta drugo, trebalo bi da se obratite uputstvu za upotrebu vlasnika. Dokument obično sadrži uputstva za proveru ATF-a ako je postupak jednostavan.
S druge strane, ako u korisničkom priručniku nije naveden postupak, provera ATF je ili neko složeno preispitivanje ili je prenos potpuno zapečaćen.
Provera tečnosti za automatski menjač: Uputstvo za upotrebu korak po korak
Čak i ako vaš automobil ima mernu palicu, dobro je pre upotrebe uputstva za upotrebu da proverite priručnik za upotrebu. Često postoje razlike u postupku provere tečnosti.
Na primer, dok se standardno proverava nivo tečnosti dok motor radi, na nekim vozilima motor mora biti isključen. Takođe, neki proizvođači automobila preporučuju proveru nivoa ATF-a sa menjačem u neutralnom položaju, umesto da parkirate.
Zbog toga je važno da dva puta proverite preporučeni servis i bezbednosne postupke pre kopanja.
Ako vaš automobil ima mernu palicu, evo opšteg opisa za proveru ATF-a:
1. Vozilo parkirajte na ravnoj površini.
2. Sa transmisijom u parkiranju, pokrenite motor i pustite da menjač dostigne radnu temperaturu. Ovaj korak je kritičan jer se ATF širi kako temperatura raste. Možda ćete trebati voziti vozilo nekoliko kilometara da bi se menjač pravilno zagrejao.
3. Podesite ručnu kočnicu i aktivirajte papučicu kočnice. Zatim pomerite izbornik stepena prenosa iz parkiranja, kroz celokupni opseg stepena prenosa, a zatim ponovo natrag u parkiranje.
4. Pronađite šipku za mjenjač (pazite da ga ne brkate sa šipkom za motorno ulje).
5. Izvadite metlu i obrišite je čistom krpom.
6. Ponovo ubacite šipku, a zatim je ponovo izvadite da biste proverili nivo tečnosti.
7. Uobičajeno, tečnost treba da bude unutar uzorka unakrsnog spajanja ako je nivo tačan.
Pored provere nivoa, trebalo bi da imate na umu i stanje tečnosti. Većina vozila koristi ATF koji je crvene ili ružičaste boje. Ako se tečnost čini svetlosmeđa, zakasnila je za servis.
Tečnost koja je crna i / ili miris sagoreva ukazuje na unutrašnji problem prenosa.