Veliki servis

Veliki servis

Kada je u pitanju veliki servis svaki vozač ima svoje mišljenje kada ga treba vršiti. Svaki prodavac polovnog automobila tvrdi da je skoro vršen veliki servis na istom i svaki majstor iznosi svoje mišljenje jel ima potrebe za velikim servisom sad ili za pola godine- godinu. Različita shvatanja važnosti i obaveznosti obavljanja velikog servisa u pravo vreme i na pravi način stvaraju se jer ne postoji tačno definisano pravilo o tome.

Kada treba vršiti veliki servis zavisi od nekoliko faktora. Prvo, koje godine je proizveden automobil. Drugo, kolika je pređena kilometraža. Treće, koji je model i proizvođač vozila u pitanju. Poslednje ali ne i zanemarljivo, po kakvim uslovima je automobil vožen. Ukoliko je u pitanju vožnja po strogom centru grada sa konstantnim situacijama kreni-stani ili po nekim ruralnim putevima, servis ćete verovatno morati češće da vršite nego da je u pitanju jednostavna vožnja po čistom auto-putu. Kada kupujete polovni automobil postoji izvesna šansa da će prodavac reći da nema potrebe za velikim servisom još godinu dana ili više, iako to baš i nije tačno. Zbog toga vam se uvek preporučuje da, čim štedite za novi automobil, štedite i za veliki servis. Možda to na prvu loptu deluje kao nepotreban trošak, ali barem ćete biti sigurni da je sa vozilom sve u redu i možete ga voziti mirne glave. Ukoliko kupujete nov automobil, sasvim je u redu da poštujete preporuke proizvođača o tome na koji period ili koju pređenu kilometražu je potrebno vršiti veliki servis. Uz to, u takvoj situaciji u vašem vozilu se nalaze svi originalni delovi, s toga neće biti potrebe za čestim obavljanjem servisa. Međutim, kako budete menjali delove i možda kupovali jeftinije, koji nisu original, veliki servis bi trebalo da počnete da radite ranije ili na manju pređenu kilometražu.
Dakle, da li ćete veliki servis raditi na 50.000, 90.000 ili 120.000 pređenih kilometara zavisi od osnovna četiri faktora. Opet, ukoliko niste konstantno za volanom, bez obzira da li ste prešli toliku kilometražu, veliki servis bi trebalo da radite makar na pet godina. Ukoliko niste sigurni na koji vremenski period je najbolje da vršite veliki servis poželjno je da se raspitate kod prijatelja koji su imali takav model automobila, poznanika i, pre svega, kod majstora u čije znanje i procenu najviše verujete. Ukoliko ste od onih vozača koji smatraju da mali servis mogu samostalno da obave uz odgovarajući alat, tutorijal i vreme, nikako vam se ne preporučuje da okušate sreću i sa velikim servisom. Veće su šanse da ćete napraviti problem koji automobil nije imao, nego da ćete se snaći i učiniti pravu stvar. Sa razlogom je ovaj servis skuplji, kao i ruke majstora. Kada želite da proverite zdravstveno stanje vašem ljubimca vodite ga kod veterinara. Nema potrebe da i automobil ne odvezete kod stručnog lica kada je u pitanju obavljanje velikog servisa.

Auto servis može da obuhvati 50 ili više komponenti, sistemske provere i prilagođavanja. Zamena zupčastog kaiša i seta zupčastog kaiša, zamena rolera i španera, provera svetala, guma, izduvnih gasova i rada kočnica, upravljanje i rad motora, provera nivoa hidraulične tečnosti i rashladne tečnosti, provera sistema za hlađenje i suspenzije, zamena vodene pumpe (ukoliko je ima u vozilu) samo su od nekih stavki koje se obavljaju na velikom servisu. Neki se vode time da motor sa lancem nije potrebno servisirati, ali mi vam taj vid opuštanja ne preporučujemo.

Cena velikog servisa zavisi od samog modela automobila, od toga koliko majstor naplaćuje ruke i da li je potrebna dodatna popravka i zamena delova. U suštini, veliki servis košta između 250 i 400 evra.