Ovlašćeni ili neovlašćeni servis?

Ovlašćeni ili neovlašćeni servis?

Odlučili ste se za kupovinu novogo automobila. Štedeli ste, pozajmljivali, možda čak i digli kredit za isti. Savetovali ste se sa prijateljima, porodicom i iskusnim vozačima koji model da nabavite. Ukoliko je reč o polovnom automobilu idu pitanja kao što su da li je dobra cena, da li vredi ići do drugog grada, kako se nagoditi i da li je to najbolja ponuda koju možete da dobijete. Kada napokon dobijete svoj dugotraženi automobil, postavljaju se nova pitanja. Jedno od ključnih jeste – u kom servisu održavati svoje novo vozilo?
Večita dilema svakog vozača je da li je bolje pružena i sigurna usluga u ovlašćenom ili nezavisnom servisu. U razgovoru i razmeni iskustava sa drugim vozačima na raznim forumima i sa vašim bliskim prijateljima, videćete da su mišljenja podeljena. Mnogi su imali ne tako prijatna iskustva sa lokalnim majstorima, mnogi smatraju da su ovlašćeni servisi precenjeni, dok jedan deo vozača nije zadovoljan ni jednom ni drugom opcijom. Ponekad se oglase i oni vozači koji smatraju da mogu uz youtube tutorijal samostalno da urade servis na svom automobilu i tvrde da im je to najbolja odluka ikada. Opet, ukoliko se baš i ne razumete u mehaniku i funkcionisanje automobila, ne želite da preuzmete stvari u svoje ruke, ili ste prosto više za opciju da platite majstora da odradi servis, morate se odlučiti za neku od ove dve opcije.
Za mnoge vozače, vodeća prednost ovlašćenih servisa jeste ta što imaju garanciju. Dakle, ukoliko kupujete apsolutno nov automobil, najisplativije bi bilo da nastavite da održavate auto u ovlašćenom servisu. Svakim servisom, garancija vam se produžava na 3 godine. Naravno, šta garancija obuhvata i pod kojim uslovima naznačeno je u istoj. Na primer, ukoliko majstori zaključe da je kvar prouzrokovan vašom nemarnom vožnjom, neće želeti da vam izvrši popravku bez naknade. Mnogi vozači koji su održavali kola u ovlašćenim servisima tvrde da isti ne žele da im izađu u susret, svaki kvar prepisuju vozačima kao njihovu grešku, odlažu popravku ili zamenu sve dok ne istekne garancija i sl. Međutim, ove priče svakako nisu pouzdane i sigurno ne važe za sve servise. Ipak, oni su sa razlogom ovlašćeni od samog proizvođača. Još jedna prednost je ta što se u ovakvim servisima koriste samo originalni delovi. Opet, postoji tvrdnja da ni ti delovi nisu tako dobri kao oni koji su ugrađeni u vozilo pri samoj proizvodnji. Mada, da li se može tvrditi da su istog ili nižeg kvaliteta koje možete nabaviti sa strane? Još jednom, mišljenja su podeljena.
Ovlašćeni servisi preporučuju se za najnovije modele, jer imaju najsavremeniju opremu, dijagnostiku i alate. Naravno, neki nezavisni servisi takođe prate trendove i trude se da nabave savremenu tehniku. U ovlašćenom servisu imate sve na jednom mestu. Ne morate da idete kod automehaničara, limara, farbara i električara ponaosob. Opet, daleko od toga da ne postoje nezavisni servisi koji imaju sve potrebno radno osoblje.
Nezavisni, često namerno nazivani neovlašćeni, servisi uglavnom opstaju zahvaljujući dobrom glasu i poštenom radu. Mnogi radnici u ovlašćenim servisima, kada steknu dovoljno znanja i novca, odluče se na to da budu „sam svoj gazda“. U ovlašćenim servisima često prihvataju više klijenata nego što radnici mogu da postignu i za sav taj trud plaćaju ih poprilično malo. Svaki radnik koji smatra da može samostalno da vodi takav posao, odluči se za otvaranje svog servisa, kako bi prihvatio onoliko koliko može klijenata i opet zaradio bolje nego što bi u ovlašćenom servisu za fiksnu platu. Za obe vrste servisa važi pravilo da će majstori pokušati da vas pokradu, naplate neurađeno, ali nezavisni servisi opstaju zahvaljujući preporukama i lojalnim mušterijama, stoga se veruje da je kod njih ređi slučaj.
U ovlašćenim servisima može se desiti da rade neiskusni radnici, koji se baš i ne trude da urade posao na kolima najbolje moguće. Neki vozači tvrde da radnici u ovlašćenim servisima uopšte ne pokušavaju da nađu srž problema, već odmah menjaju ključne delove motora, menjača i sl., a zatim vam to dobro naplate. Nezavisni servisi su uglavnom iskreniji sa svojim mušterijama i pokušavaju da im izađu u susret. Neretko se dešava da majstor otvoreno kaže gde može da se malo uštedi, a gde je neophodno da se uloži veći iznos novca, kako bi duže i trajao deo ili popravka. Opet, često i takvi majstori zaposle nekoliko svojih šegrta, koji nemaju znanje kao oni, i pokušavaju da rade na osnovu „stare slave“.
Da li je bolji ovlašćeni ili nezavisni servis zavisi od vaših preferencija. Jedni smatraju da su ovlašćeni provereniji, dok drugi misle da je to suludo bacanje para. Ukoliko se odlučite za nezavisni servis, najbitnije je da se pre toga dobro raspitate kod prijatelja, poznanika i vlasnika istog automobila ili makar iste marke. Sve u svemu, za koji god servis da se odlučite, nadajmo se da ćete dobiti traženu uslugu i da će sve promene i popravke biti dugog veka, kao i da neće biti mnogo potrebe za istima.