FORD delovi | Novi delovi

Izaberi model

FORD B-MAX 12-

FORD COURIER P/U 78-85

FORD COURIER P/U 86-98

FORD ECOSPORT 13-17

FORD ECOSPORT 17-

FORD EDGE 15-19

FORD EDGE 19-

FORD ESCORT 90-92

FORD ESCORT 93-95

FORD ESCORT 95-98

FORD ESCORT I 68-75

FORD ESCORT II 75-80

FORD ESCORT III 81-86

FORD ESCORT IV 86-88

FORD ESCORT IV 88-90

FORD EXPLORER 20-

FORD F-150 RAP?OR 17-20 (P552)

FORD FIESTA 02-08

FORD FIESTA 08-13

FORD FIESTA 13-17

FORD FIESTA 17-

FORD FIESTA 96-99

FORD FIESTA 99-02

FORD FIESTA I 78-82

FORD FIESTA II 83-89

FORD FIESTA III 90-95

FORD FOCUS 04-08

FORD FOCUS 08-11

FORD FOCUS 11-14

FORD FOCUS 14-18

FORD FOCUS 18-22

FORD FOCUS 22-

FORD FOCUS 98-04

FORD FOCUS C-MAX 03-07

FORD FOCUS C-MAX 07-10

FORD FOCUS C-MAX 10-14

FORD FOCUS C-MAX 14-

FORD FUSION 02-12

FORD GALAXY 06-11

FORD GALAXY 11-15

FORD GALAXY 15-19

FORD GALAXY 19-

FORD GALAXY 95-06

FORD KA 08-16

FORD KA 97-08

FORD KA+ 16-18

FORD KA+ 18-

FORD KUGA 08-13

FORD KUGA 13-16

FORD KUGA 16-20

FORD KUGA 20-

FORD MAVERICK 00-08

FORD MONDEO 00-07

FORD MONDEO 07-11

FORD MONDEO 11-14

FORD MONDEO 14-

FORD MONDEO 19-

FORD MONDEO 93-96

FORD MONDEO 96-00

FORD MONDEO SPORT 99-00

FORD MUSTANG 15-18

FORD MUSTANG 18-

FORD MUSTANG MACH e 21-

FORD PUMA 20-

FORD PUMA 98-02

FORD RANGER 06-09

FORD RANGER 09-12

FORD RANGER 12-15

FORD RANGER 15-19

FORD RANGER 19-22

FORD RANGER 22- (TRB)

FORD RANGER 99-06

FORD RANGER RAPTOR 19-22

FORD S-MAX 07-11

FORD S-MAX 11-15

FORD S-MAX 15-19

FORD S-MAX 19-

FORD SCORPIO 85-94

FORD SIERRA 83-87

FORD SIERRA 87-90

FORD SIERRA 90-92

FORD TRANSIT 00-06

FORD TRANSIT 06-13

FORD TRANSIT 13-19

FORD TRANSIT 19-

FORD TRANSIT 87-91

FORD TRANSIT 92-95

FORD TRANSIT 95-00

FORD TRANSIT CONNECT 03-10

FORD TRANSIT CONNECT 10-13

FORD TRANSIT/TOURNEO CONNECT 13-19

FORD TRANSIT/TOURNEO CONNECT 19-22

FORD TRANSIT/TOURNEO CONNECT 22-

FORD TRANSIT/TOURNEO COURIER 13-

FORD TRANSIT/TOURNEO CUSTOM 13-18

FORD TRANSIT/TOURNEO CUSTOM 18-

MOTOR POSUDE BRISACA (1 PUMPA)

MOTOR POSUDE BRISACA (1 PUMPA)

SKU: 056208450

787.00 RSD
Dodaj u korpu

Amortizeri haube i gepeka – gasni, uljani I električni amortizeri

Naš asortiman amortizera haube i gepeka obuhvata visokokvalitetne komponente za sve popularne modele automobila. Bez obzira da li vozite putnički automobil, SUV, terenac ili kombi, kod nas ćete pronaći prave amortizere koji će obezbediti dugotrajnu pouzdanost i optimalan rad vašeg vozila.

Naši amortizeri haube i amortizeri gepeka su dizajnirani da pruže maksimalnu stabilnost i sigurnost, smanjujući opterećenje pri otvaranju i zatvaranju haube i gepeka. Sa širokim spektrom proizvoda, nudimo rešenja za automobile svih marki i modela, uključujući amortizere za Audi, BMW, Mercedes, Volkswagen, Renault, Peugeot, Ford, Opel i mnoge druge.

Kvalitet i izdržljivost su u fokusu našeg asortimana. Svi amortizeri su proizvedeni od visokokvalitetnih materijala, što garantuje otpornost na habanje i ekstremne vremenske uslove. Pored toga, naši proizvodi su lako instalabilni, što čini održavanje vašeg automobila jednostavnim i brzim.

Amortizeri dolaze u nekoliko različitih vrsta, zavisno od tehnologije koja se koristi za njihovu funkciju. Evo nekoliko najpoznatijih vrsta amortizera:

  1. Gasni amortizeri: Gasni amortizeri koriste gas pod pritiskom (obično azot) kako bi omogućili brže i efikasnije smanjivanje vibracija i udaraca. Ovi amortizeri su obično lakši i pružaju bolju kontrolu prilikom pokreta haube ili gepeka. Gasni amortizeri su najčešće korišćeni zbog svoje dugovječnosti i boljeg odziva, posebno na vozilima koja zahtevaju visoke performanse. Ovi amortizeri obezbeđuju bolje zadržavanje sile, što znači da je otvaranje i zatvaranje haube ili gepeka glatkije.
  2. Uljni amortizeri: Uljni amortizeri koriste ulje za kontrolisanje kretanja unutrašnjih delova amortizera, čime dolazi do apsorpcije energije koja se stvara pri udaru ili vibracijama. Ovi amortizeri pružaju dobru kontrolu kretanja, ali u poređenju sa gasnim amortizerima, oni mogu biti nešto sporiji i manje efikasni u smanjenju vibracija na duže staze. Ipak, uljni amortizeri su često pristupačniji i i dalje se koriste na mnogim vozilima.
  3. Električni amortizeri: Električni amortizeri koriste električne komponente za prilagođavanje pritiska ili karakteristika amortizacije u realnom vremenu. Ovi amortizeri obično dolaze sa senzorima koji analiziraju kretanje vozila i omogućavaju podešavanje amortizacije u zavisnosti od uslova vožnje, kao što su brzina, težina vozila ili kvaliteta puta. Električni amortizeri pružaju visok nivo udobnosti i kontrole, a često se koriste na luksuznim ili sportskim vozilima zbog njihove sposobnosti da se automatski prilagode različitim uslovima.
  4. Mešoviti (kompozitni) amortizeri: Mešoviti amortizeri koriste kombinaciju gasnog i uljnog sistema kako bi obezbedili balans između efikasnosti i kontrole. Ovaj tip amortizera koristi gas za poboljšanje odziva i smanjenje trenja, dok ulje pomaže u ublažavanju vibracija i poboljšava performanse u različitim uslovima. Kompozitni amortizeri su često korišćeni u vozilima srednjeg i višeg cenovnog ranga.

Materijali korišćeni u izradi amortizera:

  1. Čelik: Čelik je najčešći materijal korišćen za izradu amortizera, jer pruža potrebnu čvrstoću i otpornost na savijanje i udarce. Većina spoljnog kućišta amortizera je od čelika, koji je često premazan zaštitnim slojem kako bi se sprečilo koroziju. Čelične komponente amortizera osiguravaju dugovječnost i čine ih otpornima na težak radni režim.
  2. Aluminijum: Aluminijum se koristi u izradi nekih delova amortizera, poput kućišta ili drugih komponenti koje zahtevaju lakšu težinu. Iako aluminijum nije toliko čvrst kao čelik, on je lakši, što pomaže u smanjenju ukupne težine vozila i poboljšanju efikasnosti goriva. Aluminijum je takođe otporan na koroziju, što produžava vek trajanja amortizera.
  3. Guma: Guma se koristi za izradu zaptivača i donjih delova amortizera koji dolaze u kontakt sa karoserijom vozila. Guma obezbeđuje dobro prianjanje i fleksibilnost, što omogućava apsorpciju udaraca i vibracija. Takođe, zaptivači od gume sprečavaju curenje ulja ili gasa iz amortizera, čime se osigurava njihova dugoročna funkcionalnost.
  4. Ulja i gasovi: Unutrašnji deo amortizera sadrži ulje (u uljanim amortizerima) ili gas pod pritiskom (u gasnim amortizerima). Ulje omogućava kontrolisano kretanje i smanjenje vibracija, dok gas (obično azot) u gasnim amortizerima pomaže u brzom odzivu na promene uslova vožnje.

Proces montaže amortizera haube i gepeka:

  1. Priprema vozila:
    • Pre nego što počnete, važno je osigurati da je vozilo u sigurnom stanju. Ako montirate amortizere haube, podignite haubu i osigurajte je pomoću odgovarajuće potpore kako bi bila stabilna i bezbedna za rad. Ukoliko montirate amortizere gepeka, takođe osigurajte da je gepek u otvorenom položaju.
  1. Uklanjanje starih amortizera:
    • Ako se amortizeri koji su trenutno na vozilu menjaju, počnite sa njihovim uklanjanjem. Amortizeri su obično pričvršćeni na nosače pomoću specijalnih vijaka ili okova. Koristite odgovarajući alat, kao što je ključ ili šrafciger, kako biste oprezno otpuštili i uklonili amortizer.
    • Ponekad je potrebno koristiti kliješta ili drugi alat za lakše otpuštanje veza, jer amortizeri mogu biti pod naponom.
  1. Priprema novih amortizera:
    • Pre nego što počnete sa montažom novih amortizera, proverite da li su ispravni i odgovarajući za vaše vozilo. Amortizeri haube i gepeka dolaze u različitim veličinama i kapacitetima, pa je važno da novi amortizer bude kompatibilan sa specifičnim modelom vašeg automobila.
    • Provjerite da li amortizeri imaju ispravne zaptivače i da nisu oštećeni. Takođe, proverite da li su već napunjeni gasom ili uljem, što je ključno za njihovu funkcionalnost.
  1. Postavljanje novih amortizera:
    • Stavite novi amortizer u odgovarajući položaj na nosačima haube ili gepeka. Amortizer se obično montira sa gornje i donje strane na specijalne metalne nosače, a može biti pričvršćen pomoću vijaka ili okova.
    • Važno je postaviti amortizer u pravilnom položaju, sa oba kraja pričvršćena za nosače, kako bi amortizer mogao pravilno funkcionisati. Ponekad je potrebno koristiti alat kako bi se obezbedila tačna pozicija.
  1. Pritezanje veza:
    • Nakon što su amortizeri postavljeni, potrebno je čvrsto zategnuti sve šrafove i nosače. Koristite odgovarajući moment ključ kako biste osigurali da su svi delovi pravilno zategnuti, ali nemojte preterivati s pritiskanjem kako ne biste oštetili komponente.
  1. Testiranje:
    • Nakon što su novi amortizeri postavljeni, testirajte haubu ili gepek kako biste proverili da li se pravilno otvara i zatvara. Hauba ili gepek treba glatko da se podiže i zadrži u otvorenom položaju bez ikakvih smetnji ili nelagodnosti.
    • Obratite pažnju na bilo kakve neobične zvuke, prekomernu tvrdoću ili slabost u sistemu podizanja, jer to može ukazivati na problem s montažom.
  1. Provera finalne funkcionalnosti:
    • Nakon testa, proverite da li amortizeri pravilno rade i na sve strane haube/gepeka. Proverite da li se oba amortizera ravnomerno pokreću i da li ima bilo kakvog nepravilnog otpora ili curenja.
    • Ako sve funkcioniše kako treba, završite montažu, osigurajte sve komponente i sklonite alat sa radnog prostora.